Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на катализатор - "ЗА" и "ПРОТИВ"

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • И аз сложих резоннатна пура с вата ватре била. смених и връзката и ся е супер. Наистина е малко по звънчаща от преди във високите обороти, ама не е болка за умиралка пък и като се сетя какво беше със скъсаната връзка... ООО като се качих ми се стуваше че не е запалена! Като цяло мека връзка, резонантна пура и работа -80лв като им оставих катализатора.

    Comment


    • Да споделя впечатления от премахването на катализатора.....
      Значи като за начало колата ЗАГРЯВА по-малко от преди.....
      От Обзор през прохода към Слънчев бряг, при външна температура 35гр. включени фарове и климатик, спокойно каране температурата 90гр.
      Налага се да спрем заради бебока и след това за да догоня другата кола с която караме заедно няколко бързи изпреварвания на камион и автобус, колата вдига 93-94гр. в момента в който отпусна и карам спокойно температурата пада на 90гр. горе на прохода външната температура е 30гр.
      При спускането пада на 85гр.
      Преди с катализатора при подобно изкачване колата доста бързо вдигаше 100гр.
      След това по магистралата и първокласния път при доста спокойно каране тъй като другия автомобил с който караме заедно не позволява голяма скорост, температурата стои около 88-90гр.
      Малко преди Пловдив пак спиране заради бебока и после догонване на другата кола, при 36гр. външна температура и скорост 140-150км. 90-91гр.

      С точни данни за разхода не искам да се ангажирам, но да кажем, че е паднал с малко......

      Определено съм ЗА премахване на катализатора.....
      sigpic
      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
      147 JTDm 140-Малката манекенка
      GT- JTDm 150

      Comment


      • Моя го махнах на 148 000км и то само защото ми дадоха прилична сума.
        На неговото място "пура".
        Май взе да се чува по-добре как развъртва турбото, но може и да си внушавам.
        ex - 147 16v multijet

        Comment


        • Колеги, катализатори на старо е бизнес, кой каквото и да ви говори идва реч за пари....ако си решил да го махнеш не виждам проблем...но има едно "НО"...зависи за какъв автомобил и модификация става на въпрос...също така година на пройзводство и модел на катализатора....на старо се изкупуват от 50лв. до 800лв.
          Не на всички автомобили се отразява добре премахването му...макар да те убеждават, че намалява разхода на гориво...се получава точно обратното...увеличава се, тъй като на по новите модели където е бъкано с електроника се отчита по голяма скорост на изгорелите газове, което води до по ниска температура което отчита ламбда сондата(оксижен сензор)...и от там компа прави повече пълнене с гориво......но винаги има голямото"НО"
          Най скъпи са от дизелите...не всички де....м/у 1999г.- 20007г. производство , по новите са с фрап
          филтър(кализатор) там е по сложно.....и тях ги изкупуват но трябва майсторан да пипне бръникане в компа промяна на софтуери и т.н. иначе колата умира
          п.п.някой ако го интересува инфо моля на л.с....работил съм в сервиз за ауспухови системи...и горе долу съм наясно с цени и т.н.
          Last edited by Бобби; d.m.y г., 16:24.
          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

          Comment


          • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
            се отчита по голяма скорост на изгорелите газове, което води до по ниска температура което отчита ламбда сондата(оксижен сензор)...и от там компа прави повече пълнене с гориво......
            Ламбадата не отчита ли само О2, темп на изгорелите газове мисля че друго ги следи, не съм по дизелите все пак....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • Ламбди има от Евро4 нагоре при дизеляците.
              ex - 147 16v multijet

              Comment


              • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                Ламбадата не отчита ли само О2, темп на изгорелите газове мисля че друго ги следи, не съм по дизелите все пак....
                Да прав си ....."Ламбда сондата /датчик за кислород/ е разположена в изпускателния колектор. Тя измерва количеството "неизгорен" кислород в изпусканите отработени газове и сигнализира на компютъра на лекия автомобил дали сместа е твърде силна или слаба. Компютърът на свой ред в зависимост от това изпраща сигнал на карбуратора на лекия автомобил или инжекцията да коригира гориво-въздушната смес.
                "НО" нарочно съм го сложил в кавички...цитираш ми само едно изречение а не целият текст.....говоря общо...има и мотори с 2 и повече сонди.....
                Какво ще кажеш за:
                1.Повишена температура около катализатора спомага за дефектирането на ламбда сондата
                2.Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя и промяна на изпускателната система
                води до увеличена с до 30 % консумация на гориво;
                Причинява проблеми с двигателя и ритмичната му работа при шофиране - неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/;
                променя и влошава състава на отделяните вредни газове;
                Не ми отива да съм професор, тъй като познанията са ми малки....излишно е да спорим и то в нета...имаш право...но не при всички случай....това го казах и в предният пост но ти се хвана за твоя модел......

                ---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:20 ----------

                Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                Ламбди има от Евро4 нагоре при дизеляците.
                Темата е за катализатори...и мисля, че се отнасяме с тия сонди......
                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                Comment


                • Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                  Ламбди има от Евро4 нагоре при дизеляците.
                  Няма проблем. Там е широколентова сонда. Нея не я бъркат такива неща
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    Колеги, катализатори на старо е бизнес, кой каквото и да ви говори идва реч за пари....ако си решил да го махнеш не виждам проблем...но има едно "НО"...зависи за какъв автомобил и модификация става на въпрос...също така година на пройзводство и модел на катализатора....на старо се изкупуват от 50лв. до 800лв.
                    Не на всички автомобили се отразява добре премахването му...макар да те убеждават, че намалява разхода на гориво...се получава точно обратното...увеличава се, тъй като на по новите модели където е бъкано с електроника се отчита по голяма скорост на изгорелите газове, което води до по ниска температура което отчита ламбда сондата(оксижен сензор)...и от там компа прави повече пълнене с гориво......но винаги има голямото"НО"
                    Най скъпи са от дизелите...не всички де....м/у 1999г.- 20007г. производство , по новите са с фрап
                    филтър(кализатор) там е по сложно.....и тях ги изкупуват но трябва майсторан да пипне бръникане в компа промяна на софтуери и т.н. иначе колата умира
                    п.п.някой ако го интересува инфо моля на л.с....работил съм в сервиз за ауспухови системи...и горе долу съм наясно с цени и т.н.
                    Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    Да прав си ....."Ламбда сондата /датчик за кислород/ е разположена в изпускателния колектор. Тя измерва количеството "неизгорен" кислород в изпусканите отработени газове и сигнализира на компютъра на лекия автомобил дали сместа е твърде силна или слаба. Компютърът на свой ред в зависимост от това изпраща сигнал на карбуратора на лекия автомобил или инжекцията да коригира гориво-въздушната смес.
                    "НО" нарочно съм го сложил в кавички...цитираш ми само едно изречение а не целият текст.....говоря общо...има и мотори с 2 и повече сонди.....
                    Какво ще кажеш за:
                    1.Повишена температура около катализатора спомага за дефектирането на ламбда сондата
                    2.Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя и промяна на изпускателната система
                    води до увеличена с до 30 % консумация на гориво;
                    Причинява проблеми с двигателя и ритмичната му работа при шофиране - неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/;
                    променя и влошава състава на отделяните вредни газове;
                    Не ми отива да съм професор, тъй като познанията са ми малки....излишно е да спорим и то в нета...имаш право...но не при всички случай....това го казах и в предният пост но ти се хвана за твоя модел......

                    ---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:20 ----------


                    Темата е за катализатори...и мисля, че се отнасяме с тия сонди......
                    Хубаво де, тва ся кат някво общо инфо ли ни го споделяш.......или от опит?

                    Щото АЗ до сега отчитам само плюсове......
                    Може би зимата ще седи по-студена........ ша видим.....
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      Хубаво де, тва ся кат някво общо инфо ли ни го споделяш.......или от опит?

                      Щото АЗ до сега отчитам само плюсове......
                      Може би зимата ще седи по-студена........ ша видим.....
                      Да имам известен опит(не се правя на спец)....пробвай да свалиш някой катализатор при който има преди него и след, него сонда и ще видиш как ще се осветка таблото...има спасение слагат се мониторни сонди(лъжци).....не при всички има само плюсове.....за някой има след това проблеми и то трудно разрешими.....
                      п.п. не обърнахте внимание, че в предният си пост казах, че е бизнес.......и то вече към сивата икономика...малко ли катализатори откраднаха...колко хора пропищяха....поинтересувайте се.....
                      Съвета ми е...ако няма проблем с него, да не се демонтира....а лошото е, че може да ти го откраднат.......всеки сам си решава дали да си реже апендесита когато не е възпален и не му създава проблем проблем.... медецинско казано)
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                        Да имам известен опит(не се правя на спец)....пробвай да свалиш някой катализатор при който има преди него и след, него сонда и ще видиш как ще се осветка таблото...има спасение слагат се мониторни сонди(лъжци).....не при всички има само плюсове.....за някой има след това проблеми и то трудно разрешими.....
                        п.п. не обърнахте внимание, че в предният си пост казах, че е бизнес.......и то вече към сивата икономика...малко ли катализатори откраднаха...колко хора пропищяха....поинтересувайте се.....
                        Съвета ми е...ако няма проблем с него, да не се демонтира....а лошото е, че може да ти го откраднат.......всеки сам си решава дали да си реже апендесита когато не е възпален и не му създава проблем проблем.... медецинско казано)
                        Дааааа естествено, че ще се съглася с теб.
                        Но си мисля, че тук не обсъждаме просто така по принцип, а си говорим за определени коли с определени двигатели.....
                        Ако имаш да споделиш нещо конкретно за определена кола с еди кой си двигател, може-не може, става лесно-трудно и т.н. сподели.......

                        А дали имаме проблем с катализатора....... едва ли някой от нас може да разбере, тъй като не сме си купили колите нови за да знаем как са се държали преди.......
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                          Да имам известен опит(не се правя на спец)....пробвай да свалиш някой катализатор при който има преди него и след, него сонда и ще видиш как ще се осветка таблото...има спасение слагат се мониторни сонди(лъжци).....не при всички има само плюсове.....за някой има след това проблеми и то трудно разрешими.....
                          п.п. не обърнахте внимание, че в предният си пост казах, че е бизнес.......и то вече към сивата икономика...малко ли катализатори откраднаха...колко хора пропищяха....поинтересувайте се.....
                          Съвета ми е...ако няма проблем с него, да не се демонтира....а лошото е, че може да ти го откраднат.......всеки сам си решава дали да си реже апендесита когато не е възпален и не му създава проблем проблем.... медецинско казано)
                          Говориш общи приказки премесени с откровенна глупост !!! Характерните детонации около катализатора са характерни предимно за последното гърне и са причинени предимно и основно от богата смес, която попадайки в зона богата на кислород (последно гърне) се възпламенява. Катализатора е беден на кислород и сместа тлее там. На автомобилите с по 2 ламбда сонди и особенно с тези преди и след катализатора им викат датчици на налягане и са предимно дизелови с филтър за твърди частици. МЕри се налягането пред и зад филтъра и компа решава кога е момента да пусне течност за изгаряне на саждите. Друг начин за справяне с проблема е вдигане на температурата в този филтър - каране продължително време с постоянни обороти. Никога и за нищо не бих си махнал катализатора. Веднъж съм го правил този номер и повече няма да повторя. Доста зле трябва да е мотора за да се запуши до толкова катализатора, че да се наложи премахване. Катализатора има и допълнителна функция, като например да връща звукова вълна обратно към изпускателните клапани - получава се стояща вълна подобряваща почистването на цилиндрите от ИГ. Това естествено става при точно определени обороти - резонанс. Смяната с резонатор изработен в кварталния гараж на бай Сали или Мехмед е меко казано глупост. Нито е резонатор, нито върши работа и доста от вас се убеждават лично и твърде късно. Та от мен да знаете колата няма да литне, нито ще падне разхода, най-много да напълните на някой джоба или да ви псува някой спрял зад вас сутрин в задръстването. Бих допълнил ако някой е решил да си прави тунинг на изпускателната система да си приготви едни 3-4К лева и да заложи на цялостно решение от някоя изпитана марка (под изпитана не разбирайте Ремус, Уолкър) примерно Суперспринт (имат значително по-точни изчисления на тема резонанс, вълни...от бай Саладин или бай Акхмед )
                          Last edited by Alamo; d.m.y г., 20:21.
                          Алфа 156 1,8ТС 1998г

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ivan_petkov_stz Покажи съобщение
                            [ATTACH]69061[/ATTACH]
                            Бас ловя, че общата проходна площ е по-голяма от сечението на тръбата към гърнето.
                            Алфа 156 1,8ТС 1998г

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Alamo Покажи съобщение
                              Говориш общи приказки премесени с откровенна глупост !!! Характерните детонации около катализатора са характерни предимно за последното гърне и са причинени предимно и основно от богата смес, която попадайки в зона богата на кислород (последно гърне) се възпламенява. Катализатора е беден на кислород и сместа тлее там. На автомобилите с по 2 ламбда сонди и особенно с тези преди и след катализатора им викат датчици на налягане и са предимно дизелови с филтър за твърди частици. МЕри се налягането пред и зад филтъра и компа решава кога е момента да пусне течност за изгаряне на саждите. Друг начин за справяне с проблема е вдигане на температурата в този филтър - каране продължително време с постоянни обороти. Никога и за нищо не бих си махнал катализатора. Веднъж съм го правил този номер и повече няма да повторя. Доста зле трябва да е мотора за да се запуши до толкова катализатора, че да се наложи премахване. Катализатора има и допълнителна функция, като например да връща звукова вълна обратно към изпускателните клапани - получава се стояща вълна подобряваща почистването на цилиндрите от ИГ. Това естествено става при точно определени обороти - резонанс. Смяната с резонатор изработен в кварталния гараж на бай Сали или Мехмед е меко казано глупост. Нито е резонатор, нито върши работа и доста от вас се убеждават лично и твърде късно. Та от мен да знаете колата няма да литне, нито ще падне разхода, най-много да напълните на някой джоба или да ви псува някой спрял зад вас сутрин в задръстването. Бих допълнил ако някой е решил да си прави тунинг на изпускателната система да си приготви едни 3-4К лева и да заложи на цялостно решение от някоя изпитана марка (под изпитана не разбирайте Ремус, Уолкър) примерно Суперспринт (имат значително по-точни изчисления на тема резонанс, вълни...от бай Саладин или бай Акхмед )
                              Доообре........не четеш внимателно повтаряш доста неща който съм загатнал, както и да е стига общи приказки.....но има доста бензинови мотори с две сонди...
                              п.п. детонаците преди катализатора ще ги усетиш....недай си боже да ти замине ламбда сондата!
                              Благодаря за съвета със спортната генерация.....но тя не се връзва нещо с катализатора и е извън темата..
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                                Да имам известен опит(не се правя на спец)....пробвай да свалиш някой катализатор при който има преди него и след, него сонда и ще видиш как ще се осветка таблото...има спасение слагат се мониторни сонди(лъжци).....не при всички има само плюсове.....за някой има след това проблеми и то трудно разрешими.....
                                п.п. не обърнахте внимание, че в предният си пост казах, че е бизнес.......и то вече към сивата икономика...малко ли катализатори откраднаха...колко хора пропищяха....поинтересувайте се.....
                                Съвета ми е...ако няма проблем с него, да не се демонтира....а лошото е, че може да ти го откраднат.......всеки сам си решава дали да си реже апендесита когато не е възпален и не му създава проблем проблем.... медецинско казано)
                                Моята е ЦФ3,три катализатора и три ламбди,та два от трите катализатора липсват,изпаднаха си сами,нищо никъде не ми светка,нито грешки записва,така съм от март месец.
                                Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                                Citroen C2 1,6 Sensodrive

                                Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                                Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                                Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                                ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                                Comment

                                Working...
                                X